Milloin?
13.05.2019 – 15.05.2019

Innokas2019 Ohjelmointi- ja robotiikkaturnaus Lappeenrannassa

Innokas-verkosto järjestää yhteistyökumppaneiden kanssa Innokas2019 Ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen 13.-15.5. Lappeenrannassa LUT-yliopiston ja Saimaan
ammattikorkeakoulun tiloissa.

Turnauksessa kisaillaan robotiikassa neljässä Innokas-lajissa: Xsumossa, Pelastuksessa, Tanssi/teatterissa ja Freestylessä sekä näytösluontoisesti Vex- ja FLL-lajeissa. Uutena lajina tulee mukaan näytöslajina Innokas-pelinkehityskilpailu, jossa on kaksi sarjaa: Scratch sekä Junior track.

Ohjelma

Maanantai 13.5.2019
Matkustuspäivä, tutustuminen kisapaikkoihin ja robottien testaus

Tiistai 14.5.2019
Klo 8.30–9.00 Avajaiset
Klo 9.00–16.30 Kisailut

Keskiviikko 15.5.2019
Klo 9.00–15.00 Kisailut
Klo 15.00–16.00 Päättäjäiset ja palkintojen jako

Ohjelma tarkemmin osoitteessa https://bit.ly/innokas2019ohjelma

Kisalajien säännöt

Innokas Freestyle

Feestyle-lajin teemana on vuonna 2019 ”Kestävä kehitys”. Lajissa kisaillaan kolmessa sarjassa: Robotiikka, Maker ja Extreme. Katso Freestyle-ohjevideo ja lue sarjojen tarkemmat ohjeet ja säännöt täältä. Sääntöihin liittyvät lisätiedustelut Freestylen päätuomarille Kati Sormuselle (etunimi.sukunimi@helsinki.fi)

Innokas XSumo

Katso XSumo-ohjevideo ja lue sarjan säännöt täältä. Sääntöihin liittyvät lisätiedustelut XSumon päätuomarille Erkki Hautalalle (erkki.hautala67(at)gmail.com)

Innokas Tanssi/teatteri

Katso Tanssi/teatteri – ohjevideo ja lue sarjan säännöistä täällä. Tutustu arviointiin täällä. Sääntöihin liittyvät lisätiedustelut Tanssi/teatterin päätuomarille Minna Kukkoselle (etunimi.a.sukunimi@espoo.fi)

Innokas Pelastus

Innokas-Pelastuksessa kisaillaan kolmessa eri tasoisessa sarjassa. Pelastusrata rakennetaan paloista, joista voi rakentaa useita erilaisia ja eritasoisia ratoja. Katso Pelastussarjan ohjevideo ja erillinen vinkkivideo ohjelmointiin. Lue ohjeita pelastussarjaan sekä infoa säännöistä & pistetaulukosta täältä. Sääntöihin liittyvät lisätiedustelut Pelastuksen päätuomarille Jens Lindholmille (etunimi.sukunimi@edu.larmso.fi)

Vex IQ Ringmaster & FLL

Vex-lajiin liittyvät tiedustelut lajin päätuomari Timo Tiusaselle (etunimi.sukunimi@stepsystems.fi) ja FLL-lajiin liittyvät Pekka Piholalle (etunimi.sukunimi@valmet.com). Molemmat lajeista näkyvät turnauksessa näytösluontoisina.

Pelinkehityskilpailu 

Uutena kokonaisuutena kevään 2019 tapahtumaan tulee näytöslajina Game it now! -hankkeessa pilottina toteutettu pelinkehityskilpailu. Peruskouluikäiset oppilasryhmät osallistuvat kilpailussa kahteen eri sarjaan: alakoululaisille suunnattuun Scratch -sarjaan sekä Junior Track -sarjaan, jossa pelinsuunnittelutyökaluja on useita. Lajissa palkitaan tuomarien suosikit molemmista sarjoista yleisön valitessa oman suosikkinsa. Kilpailuun osallistuvat pelit julkaistaan pelattavina turnausviikon aikana.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu tapahtumaan täällä maanantaihin 1.4.2019 mennessä. Tapahtumaan mahtuu mukaan 500 kisailijaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Yksi joukkue voi ilmoittautua maksimissaan kahteen kisalajiin.  Huomioittehan, että jokaiselta koululta/kerhosta ilmoittautuu kohtuullinen määrä joukkueita, jotta mahdollisimman monelta koululta päästäisiin mukaan kilpailemaan.

Matkat, majoitus ja ruokailut

Innokas-verkosto kustantaa yhteistyökumppaneiden tukemana Innokas-lajeihin osallistuvien kisailijoiden bussikulut (yhteiskuljetukset). Tilaamme ilmoittautumisajan päätyttyä tilausbusseja yhteistyössä aluekoordinaattoreiden kanssa ja ilmoitamme viimeistään kahta viikkoa ennen tapahtumaa bussien reitit ja aikataulut yhteiskuljetuksiin ilmoittautuneille.

Majoittuminen tapahtuu maksuttomasti Lappeenrannan kouluissa ja Huhtiniemen leirintä-alueen mökeissä. Kunkin ryhmän majoituspaikka ilmoitetaan noin kahta viikkoa ennen tapahtumaa. Innokas-verkosto organisoi ja koordinoi majoittumisen.

Ruokailukustannuksista vastaa kukin osallistujataho itse. Ruokailujen määrä ja laskutusosoite kysytään ilmoittautumisen yhteydessä. Huomioittehan, että ruokailuihin ilmoittautuminen on sitovaa. Ruokailujen järjestäjät tarvitsevat hyvissä ajoin tiedon ruokailijamäärästä, jotta voivat suunnitella ruokailujen toteuttamisen.

Lue lisää matkoista, majoittumisesta ja muista käytännön ohjeista kuten oheisohjelmasta täältä.

Tervetuloa kisailemaan!