Milloin?
01.10.2020 – 31.10.2020

Kasvava mieli -koulutuskiertue lokakuussa 2020 – Innostu, onnistu ja innovoi!

Miten koulun toimintakulttuuria tulisi kehittää, jotta se tukisi entistä paremmin 2000-luvun taitojen oppimista? Miten digitaalista teknologiaa on mahdollista hyödyntää oppimisen, luovuuden, hyvinvoinnin ja yhdessä tekemisen tukena koko kouluyhteisössä?

Lokakuussa käynnistyvällä Kasvava mieli -koulutuskiertueella hyödynnetään tuoreimpia Growing Mind -hankkeen tutkimustuloksia ja etäopetusajan hyviä käytänteitä sekä tarjotaan käytännönläheisiä esimerkkejä koulun toimintakulttuurin kehittämiseen digitalisoituvan yhteiskunnan viitekehyksessä. Koulutuspäivän työpajoissa kokeillaan käytännössä, miten esimerkiksi virtuaaliset oppimisympäristöt, lisätty todellisuus, ohjelmoinnin työkalut ja pelijamit sopivat osaksi opetusta perusopetuksen eri luokka-asteilla.

Koulun toimintakulttuurin kehittäminen on koko koulun yhteinen asia! Tavoitteena on, että koulutukseen osallistutaan tiiminä, jossa on mukana niin koulun digi-innostunut, digi-aloittelija kuin koulun johdon edustaja.

Kasvava mieli -koulutuspäiviä järjestetään lokakuussa 2020 kahdeksalla paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Ilmoittautuminen koulutuksiin avautuu elokuussa. Koulutus on maksuton ja se on osa Suomen Akatemian Strategisen tutkimusneuvoston rahoittamaa Growing Mind -hanketta https://growingmind.fi/theproject/.

Koulutuspaikkakunnat

  • Lohja, to 1.10.
  • Lappeenranta, ke 14.10.
  • Kuopio, to 22.10.
  • Jyväskylä, pe 23.10.
  • Helsinki, ti 27.10.
  • Tampere, ke 28.10.
  • Rovaniemi, ke 28.10.
  • Oulu, to 29.10.

Päivän ohjelma (muutokset mahdollisia)

  • Klo 8.30-9.00 Aamukahvit​
  • Klo 9.00-10.00 Innostu, onnistu ja innovoi!  Koulun toimintakulttuurin kehittäminen ja 2000-luvun taidot
  • Klo 10.00-11.30 Työpajat 1, osallistujat valitsevat päivän pajoista kaksi ilmoittautumisen yhteydessä
    • Mitä ja miten pelijameissa opitaan?
    • Virtuaaliset (VR) ja lisätyt todellisuudet (AR) oppimisympäristöinä
    • Treenataan loogista ja ohjelmoinnillista ajattelua!
    • Muutoksen johtaminen​ innovatiivisessa koulussa
    • Innovaatioprosessi ja keksintöprojektit opetuksessa
  • Klo 11.30-12.30 Lounas (omakustanteinen) ​
  • Klo 12.30-14.00 Työpajat 2
    • Mitä ja miten pelijameissa opitaan?
    • Virtuaaliset (VR) ja lisätyt todellisuudet (AR) oppimisympäristöinä
    • Treenataan loogista ja ohjelmoinnillista ajattelua!
    • Muutoksen johtaminen​ innovatiivisessa koulussa
    • Innovaatioprosessi ja keksintöprojektit opetuksessa
  • Klo 14.00-15.00 Kahvit ja oman koulun kehittäminen: Mistä innostuin, missä onnistuin ja missä voimme vielä kasvaa? Miten viemme tätä eteenpäin? 
  • Klo 15.00-15.30 Loppukoonti ja palkintojen jako.

Varaa aika kalenteristasi ja osallistu koulutukseen!