Vuoden 2025 Innokas-turnaus huipentuu tiistaina 13.5.2025 etänä toteutettavaan, kaikille avoimeen lopputapahtumaan!
Tapahtumaan on helppoa osallistua omasta luokasta, ryhmästä, kerhosta tai kotisohvalta käsin. Turnaustapahtumaan ovat lämpimästi tervetulleita kaikki ohjelmoinnista ja robotiikasta kiinnostuneet – kaikille avoin tapahtuma on mainio mahdollisuus päästä innovoimaan yhdessä ja samalla tutustua turnaukseen ja sen kisalajeihin toiminnallisesti.
Tapahtumassa päästään ratkomaan innostavia ohjelmointihaasteita, tutustutaan mielenkiintoisiin vieraisiin ja Innokas ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen lajeihin sekä jaetaan kevään 2025 Innokas ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen palkinnot. Tule mukaan viettämään virtuaalinen koulupäivä ohjelmoinnin, tekoälyn, robotiikan ja keksimisen äärellä!
Ilmoittautuminen etätapahtumaan on auki 6.5. saakka täällä.
Vuoden 2024 Innokas-turnauksen palkitut löydät täältä.
Vietä virtuaalinen koulupäivä yhdessä luokan kanssa!
Tiistai 13.5.2025 | Päivän ohjelma |
Klo 9.30–10.15 | Tervetuloa Innokas 2025 ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen etätapahtumaan! Innokas-turnauksen esittely ja vuoden 2025 alueturnausten tunnelmia Tanssi/Teatteri- ja Freestyle AI -lajien kisatöiden esittely Keksijähaastattelu – millainen on keksijän ammatti? Ratkotaan yhdessä ohjelmointihaaste 1 |
Klo 10.15–10.30 | Tauko |
Klo 10.30–11.15 | Pelastus- ja GameDev-lajien kisatöiden parhaat palat sekä kurkistus lukiolaisten pelikokeiluihin XSumo-lajin pronssiottelu Ratkotaan yhdessä ohjelmointihaaste 2 |
Klo 11.15–12.15 | Lounastauko |
Klo 12.15–13.00 | Oppilasagentit vauhdissa – mitä kaikkea oppilasagentin tehtäviin kuuluu? XSumo-lajin finaali Ratkotaan yhdessä ohjelmointihaaste 3 |
Klo 13.10–13.20 | Innokas2025-turnauksen palkintojenjako |
Klo 13.20–13.30 | Loppusanat ja kohti vuoden 2026 turnausta |