Vuoden 2025 Innokas-turnaus huipentuu tiistaina 13.5.2025 etänä toteutettavaan, kaikille avoimeen lopputapahtumaan!

Tapahtumaan on helppoa osallistua omasta luokasta, ryhmästä, kerhosta tai kotisohvalta käsin. Turnaustapahtumaan ovat lämpimästi tervetulleita kaikki ohjelmoinnista ja robotiikasta kiinnostuneet – kaikille avoin tapahtuma on mainio mahdollisuus päästä innovoimaan yhdessä ja samalla tutustua turnaukseen ja sen kisalajeihin toiminnallisesti.

Tapahtumassa päästään ratkomaan innostavia ohjelmointihaasteita, tutustutaan mielenkiintoisiin vieraisiin ja Innokas ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen lajeihin sekä jaetaan kevään 2025 Innokas ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen palkinnot. Tule mukaan viettämään virtuaalinen koulupäivä ohjelmoinnin, tekoälyn, robotiikan ja keksimisen äärellä!

Ilmoittautuminen etätapahtumaan on auki 6.5. saakka täällä.

Vuoden 2024 Innokas-turnauksen palkitut löydät täältä.

Vietä virtuaalinen koulupäivä yhdessä luokan kanssa!

Tiistai 13.5.2025Päivän ohjelma
Klo 9.30–10.15Tervetuloa Innokas 2025 ohjelmointi- ja robotiikkaturnauksen etätapahtumaan!  
 
Innokas-turnauksen esittely ja vuoden 2025 alueturnausten tunnelmia  
 
Tanssi/Teatteri- ja Freestyle AI -lajien kisatöiden esittely 
 
Keksijähaastattelu – millainen on keksijän ammatti? 
 
Ratkotaan yhdessä ohjelmointihaaste 1 
Klo 10.15–10.30 Tauko
Klo 10.30–11.15Pelastus- ja GameDev-lajien kisatöiden parhaat palat sekä kurkistus lukiolaisten pelikokeiluihin 
 
XSumo-lajin pronssiottelu 
 
Ratkotaan yhdessä ohjelmointihaaste 2 
Klo 11.15–12.15 Lounastauko 
Klo 12.15–13.00Oppilasagentit vauhdissa – mitä kaikkea oppilasagentin tehtäviin kuuluu? 
 
XSumo-lajin finaali  
 
Ratkotaan yhdessä ohjelmointihaaste 3 
Klo 13.10–13.20 Innokas2025-turnauksen palkintojenjako 
Klo 13.20–13.30 Loppusanat ja kohti vuoden 2026 turnausta